Branża nieruchomości to wyzwanie, jeśli chodzi o promowanie usług. Od samego początku, gdy klient spotyka się z marką, musi mieć wrażenie profesjonalizmu i odczuwać zaufanie. Kupno nieruchomości nie jest tanie, dlatego trzeba użyć dużego wysiłku, aby przyciągnąć klienta. Aby zainteresować go ofertą, masz do dyspozycji wiele narzędzi promocji. Nie warto poprzestawać na portalach aukcyjnych. Warto założyć własną stronę.
Co to jest SEO – jak sprawić aby klienci trafili na Twoją stronę?
SEO to działania, które mają na celu sprawienie, że strona internetowa będzie wyświetlała się jako jeden z pierwszych wyników w wyszukiwaniach w Google. Jest to promocja firmy w Internecie, obejmująca:
działania on site – optymalizację treści i optymalizację techniczną,
działania off site – wartościowy link building do treści zewnętrznych.
Poprzez optymalizację treści można rozumieć:
dobranie słów kluczowych, które są w danym momencie popularne, często wyszukiwane przez użytkowników i związane z branżą nieruchomości,
tworzenie tekstów na stronę, które są wartościowe, odpowiadają na pytania odbiorców, udzielają wyczerpujących informacji, nie zawierają błędów, są pisane językiem korzyści.
Z kolei optymalizacja techniczna to między innymi:
dbanie o szybkie ładowanie strony,
wdrożenie mapy strony,
tworzenie prostych adresów URL,
dbanie o bezpieczeństwo strony (certyfikat SSL),
przygotowanie poprawnych meta danych,
zadbanie o responsywność, czyli możliwość poprawnego otwarcia strony www zarówno na smartfonach, jak i komputerach,
przygotowanie linkowania wewnętrznego do podstron.
Linkowanie zewnętrzne to pozyskanie łączy do wartościowych domen, które będą związane z nieruchomościami. Mogą to być artykuły sponsorowane, strony partnerów biznesowych, fora lub portale internetowe i inne.
Zalety SEO – dlaczego warto je zastosować?
Niemal darmowa promocja w Internecie, jaką są działania SEO, niesie ze sobą takie korzyści, jak:
wzmożony ruch na stronie www,
zwiększona rozpoznawalność marki,
poprawa wyników sprzedażowych,
zyskanie zaufania klientów,
długotrwałe, mierzalne efekty działań.
Jak promować nieruchomości?
Marka, która działa w branży nieruchomości, powinna zróżnicować działania promocyjne i włączyć do nich na przykład kampanie Google Ads, wizytówkę Google Moja Firma, czy Social Media.
Google Ads to płatny system reklamowy, który może przekazywać reklamę do konkretnych ,zainteresowanych ofertą osób, za pomocą banerów, linków sponsorowanych, pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania i innych, w różnych miejscach w sieci.
Dzięki niemu masz pełną kontrolę nad efektami i kosztami kampanii i zwiększasz świadomość marki wśród odbiorców.
Wizytówka Google Moja Firma to źródło informacji o firmie (takich jak dane teleadresowe, opinie, godziny otwarcia), wsparcie dla działań pozycjonujących, zwiększona widoczność marki i lokalnej popularności. Jeśli posiadasz biuro nieruchomości, w którym przyjmujesz klientów, warto taką promocję firmy w sieci zastosować.
Social Media niosą ze sobą wiele możliwości dla firmy działającej w branży nieruchomości. Możesz udostępniać porady związane z zakupem nieruchomości, promować poszczególne oferty i opowiadać o nich, pokazywać swoją pracę od zaplecza. Dzięki temu dotrzesz do bardzo dużej liczby odbiorców, poznasz ich potrzeby, zbudujesz rozpoznawalność marki. Warto też wspomnieć, że treści możesz udostępniać zarówno bezpłatnie, jak i korzystać z płatnych kampanii reklamowych, trafiających do konkretnych osób zainteresowanych zakupem nieruchomości.
Działania promocyjne w Internecie powinny wspierać się wzajemnie. Gdy zastosujesz kilka z nich, odniesiesz lepsze efekty wizerunkowe i finansowe. Wybierz najlepszą opcję dla promowania Twoich nieruchomości!